At få Microsoft Teams' telefoni-del op at rulle, kan drille hvis man ikke er helt lige ud af landevejen. Har du fx andet end det primære domæne som du gerne vil have brugere på - og tilknytte telefoni, skal du vist selv ind og pille en smule.
Scenariet her er hvor der er et AD der synkroniseres med AD Connect til Office 365/Azure AD.
Brugere på det primære domæne kan fint tilføjes EnterpriseVoice (efter de har fået Microsoft 365-telefonsystem naturligvis ;-))

På brugere der ikke er på det primære domæne kører jeg fx den her:
Set-CsUser -Identity "Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.; -EnterpriseVoiceEnabled $true
Hvilket bare giver mig:
Management object not found for identity "Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.;.
+ CategoryInfo : NotSpecified: (:) [Set-CsUser], ManagementException
+ FullyQualifiedErrorId : Microsoft.Rtc.Management.AD.ManagementException,Microsoft.Rtc.Management.AD.Cmdlets.SetOcsUserCmdlet
+ PSComputerName : admin2e.online.lync.com

Så hopper jeg ind i det lokale AD, finder brugeren, går ind under Attribute Editor og finder proxyAddresses.
Her tilføjer jeg:
SIP:Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Domænet er det rigtige domæne for brugeren - altså ikke det "primære".

Om det er nødvendigt at lave en initial sync med AD Connect er jeg i tvivl om, men skyder i hvert fald den her af i AD Conncten:
Start-ADSyncSyncCycle -PolicyType Initial

Og som det er med Teams, vent en smule tid og voila så kan det lade sig gøre :-)